Usługi

Czym się zajmujemy?

Zajmujemy się fizjoterapią pacjentów od 12 roku życia, zarówno sportowcami, jak i osobami stroniącymi od aktywności. Do wizyty u nas zachęcamy także osoby w podeszłym wieku. Stawiamy na szeroką diagnostykę funkcjonalną, by nie skupiać się jedynie na objawach a znaleźć źródło problemu i zniwelować go. Edukujemy pacjentów w zakresie ergonomii pracy, zalecanych ćwiczeń i progresji treningu, która pomoże jak najszybciej wrócić do sprawności.

Fizjoterapia zarówno przed-, jak i pooperacyjna. Ćwiczenia po operacji nie są u nas ograniczone czasowo. Na naszej sali możesz ćwiczyć tak długo, jak potrzebujesz.

Poniżej znajdziesz kilka zagadnień, którymi się zajmujemy.

Każda osoba, która boryka się z problemami układu ruchu znajdzie u nas swoje miejsce. Postaramy się podejść do problemu jak najbardziej całościowo.

Endoprotezoplastyka stawów (endoproteza stawu biodrowego/kolanowego/skokowego/ barkowego)

Zaawansowana choroba zwyrodnieniowa może w ostateczności doprowadzić do konieczności zastosowania endoprotezy stawu. Endoprotezoplastyka jest zabiegiem chirurgicznym polegającym na wszczepieniu sztucznego elementu zastępującego zmieniony chorobowo segment organizmu.

W przypadku planowanego zabiegu, dla najlepszego rezultatu usprawniania stosuje się zarówno fizjoterapię przed- jak i pozabiegową.

Rehabilitacja przedoperacyjna

Niezwykle istotna jest rehabilitacja przedoperacyjna, gdyż pozwala na maksymalizację efektu operacji.

Często terapia wykonywana jest w celu umożliwienia zakwalifikowania Pacjenta do operacji lub rezygnacji z niej w sytuacji znacznej poprawy uzyskanej dzięki fizjoterapii.

Usprawnianie przed operacją pozwala na:

• przyspieszenie powrotu do formy po operacji,
  • zmniejszenie bólu, obrzęku
  • zwiększenie ruchomości w stawie
  • zmniejszenie wygórowanego napięcia mięśni i innych struktur,
  • przywrócenie odpowiedniej siły
  • poprawa kontroli mięśniowej;
  • zmniejszenie ryzyka powikłań w czasie operacji.

Do skorzystania z usprawniania przed operacją zapraszamy Pacjentów, którzy mają zaplanowaną operację i chcą jak najszybciej wrócić do sprawności.

Wykonuję się ją w przypadku takich zabiegów jak:

• artroskopia stawu biodrowego,
  • artroskopia stawu kolanowego,
  • artroskopia stawu barkowego,
  • endoproteza stawu biodrowego,
  • endoproteza stawu kolanowego,
  • endoproteza stawu barkowego,
  • endoproteza stawu skokowego,
  • rekonstrukcja więzadła krzyżowego przedniego (ACL), a także innych więzadeł,
  • planowane cesarskie cięcie,
  • plastyka i rekonstrukcja ścięgien – np. ścięgno Achillesa czy ścięgno bicepsa,
  • zabiegi w obrębie kręgosłupa (zaawansowane dyskopatie itp.),
  • operacyjne zespalania złamań kości ,
  • a także wiele innych.

Rehabilitacja pooperacyjna

Rehabilitacja pooperacyjna jest kolejnym po operacji krokiem, mającym na celu przywrócenie sprawności ruchowej Pacjentów po zabiegach operacyjnych w zakresie narządu ruchu.

zapobieganie skutkom zabiegu – np. ból, obrzęk, ograniczenie ruchomości, osłabienie siły mięśni, zaniki mięśniowe, blizny;

kompleksowe usprawnienie i powrót do pełnej sprawności po zabiegu.

Wykonuję się ją w przypadku takich zabiegów jak:

• artroskopia stawu biodrowego,
  • artroskopia stawu kolanowego,
  • artroskopia stawu barkowego,
  • endoproteza stawu biodrowego,
  • endoproteza stawu kolanowego,
  • endoproteza stawu barkowego,
  • endoproteza stawu skokowego,
  • rekonstrukcja więzadła krzyżowego przedniego (ACL), a także innych więzadeł,
  • planowane cesarskie cięcie,
  • zabiegi w obrębie kręgosłupa (zaawansowane dyskopatie itp.),
  • operacyjne zespalania złamań kości ,
  • a także wiele innych.

Rwa kulszowa

Pod tym zagadnieniem kryje się wiele przyczyn, dlatego w takim przypadku niezwykle istotna szeroka i odpowiednia diagnostyka wykonana przez terapeutę. Jeśli konieczna będzie szersza diagnostyka obrazowa zaproponujemy by ją wykonać. Podobnie z wizytą u lekarza, jeśli uznamy, że jest konieczna, z pewnością o tym poinformujemy. Zawsze na pierwszym miejscu stawiamy znalezienie głównej przyczyny.

Jeśli podejrzewasz, że problem rwy dotyczy Ciebie- skontaktuj się z nami abyśmy mogli jak najszybciej pomóc Ci zlokalizować źródło problemu. Doradzimy jak sobie z tym radzić, jakie ćwiczenia wykonywać, co poprawić w czynnościach dnia codziennego a także zastosujemy szereg metod fizjoterapeutycznych uznanych na całym świecie opartych o badania naukowe.

Terapia blizn

Blizny, zarówno głębokie powstałe wskutek urazu, jaki i te pooperacyjne wymagają terapii.

Rehabilitację można rozpocząć jeszcze przed zdjęciem szwów i dotyczy ona obszaru oddalonego od blizny. Po zdjęciu szwów można przystąpić do mobilizacji samej blizny o ile fizjoterapeuta bądź lekarz stwierdzą, że nie ma żadnych przeciwwskazań do tego.

Nie przeprowadzenie takiej terapii może skutkować zmniejszeniem przesuwalności tkanek, bólem (często oddalonym od blizny), zaburzenia ruchomości stawów itp.

Pamiętajmy o niej także w przypadku cesarskiego cięcia. Niezwykle ważne jest by wdrożyć odpowiedni zestaw ćwiczeń po takim zabiegu.

Bruksizm (zgrzytanie zębami)

Do zagadnienia bruksizmu podchodzimy bardzo szeroko. Oferujemy konsultację lekarza specjalisty a także fizjoterapeuty. Nasz zespół ściśle współpracuje, by móc jak najefektywniej pomóc. Zgrzytanie zębami, które pojawia się głównie w nocy, jest zwykle problemem zarówno mechanicznym (nadmierne napięcie mięśni), jak i psychologicznym (przewlekły stres). Niezmiernie ważne jest aby do problemu podejść całościowo, by zminimalizować do maksimum dolegliwości i zapobiec dalszemu ścieraniu zębów.

Dolegliwości najczęściej związane są z bólem szczęki ale także głowy, stawów skroniowo- żuchwowych, uszu, zębów.

Nasza pacjentka opisała swoją historię walki z bruksizmem. Udało się jej pomóc trzema wizytami i problem nie wrócił:

Fizjoterapia sportowa

Wspieramy Was w walce z kontuzjami i przeciążeniami. Wskazujemy kierunek działań i nadzorujemy Wasz powrót do pełnej sprawności. Staramy się, by Wasz zapał nie minął przez kontuzje.

Polecamy Wam badanie funkcjonalne wykonane przez naszych wykwalifikowanych fizjoterapeutów. Przed rozpoczęciem sezonu pozwoli wykryć ewentualne zaburzenia i ukierunkuje proces terapii a także treningu. Ma to na celu zmniejszenie urazowości podczas sezonu poprzez wykrycie najsłabszych ogniw w układzie ruchu a następnie sukcesywne ich niwelowanie. To także świetny sposób na poprawę wyników sportowych.

Oferujemy Wam stałą opiekę w Waszym sezonie startowym. Okres roztrenowania, jest świetnym momentem na zbudowanie odpowiedniej stabilności ciała i pozbycie się ograniczeń.

Pozwól nam pomóc i sprawdź na sobie jakie efekty treningu możesz osiągać regularnie współpracując z naszymi specjalistami, zarówno fizjoterapeutami jaki i psychologami sportowymi.

Ostroga piętowa

Najczęściej ostroga piętowa objawia się bólem pięty przy chodzeniu. Charakterystyczny ból przy ostrodze związany jest z zapaleniem rozcięgna na podeszwie stopy. Rozcięgno stanowi podporę dla łuku podłużnego stopy i pozwala stopie amortyzować, a także równomiernie rozkładać siłę nacisku podłoża na kończynę przy chodzeniu czy bieganiu. Niezbędne jest badanie funkcjonalne całej osi kończyny i pracy miednicy w celu oceny jak rozkłada się ciężar ciała na stopie. Dokonają tego nasi fizjoterapeuci by skutecznie doradzić jakie ćwiczenia i zabiegi należy wykonać by pozbyć się dolegliwości bólowych.

Bóle głowy

Dolegliwości bólowe głowy mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Do jednego z nich zaliczamy nadmierne napięcia mięśni w obrębie głowy i szyi. Często są wynikiem nakładających się na siebie czynników (hormonalne problemy, przewlekły stres, nieprawidłowa ergonomia pracy, błędy treningowe itp.).

Przeprowadzimy szczegółowy wywiad oraz badanie funkcjonalne by móc odpowiedzieć na pytanie w jakim stopniu możemy pomóc.

Chondromalacja rzepki

Fizjoterapię przy chondromalacji rzepki można rozpocząć na każdym etapie rozwoju problemu (I-IV stopnia). Rehabilitujemy zarówno przed jak i po operacji.

Jest niezwykle ważne by przywrócić rzepce jej prawidłowe poruszanie a także poprawić pracę mięśni w tym rejonie. Do zadania fizjoterapeuty należy edukacja pacjenta w zakresie ergonomii codziennego funkcjonowania, pracy a także treningu celu zminimalizowania ryzyka pogłębienia problemu w przyszłości.

Dyskopatia

Aktualnie dyskopatia jest bardzo częstym problemem, jednak dobrze poprowadzony pacjent jest w stanie pozbyć się dolegliwości bólowych. U nas dowiesz się jak funkcjonować i ćwiczyć aby problem nie wrócił. Wszystko zależy od stopnia zaawansowania problemu, przeciążeń jakie pacjent znosi w ciągu dnia, ergonomii jego pracy, czasu jaki minął od pojawienia się pierwszych dolegliwości itp. Warto spróbować w pierwszej kolejności fizjoterapii a operację uznać za ostateczność gdy inne metody zawodzą. Niejednokrotnie pacjent przygotowywany do operacji ostatecznie na nią nie trafia, gdyż udaje się zlikwidować dolegliwości bólowych i zmniejszyć znacznie dyskopatię.

Dyskopatia to nie wyrok i można z nią skutecznie działać. Badania naukowe wskazują, że wiele osób żyje z dyskopatią a nigdy nie odczuło żadnych dolegliwości bólowych. Tak więc dajmy sobie pomóc!